Introducing Our New Arrival.

It's about time I talked about my little hush-hush new arrival! I've done my best to keep things under wraps until I knew for sure things were going ahead. It's all organised now, so without further ado, I'm pleased to present him to the Blogosphere for the first time.

Meet our new baby!



His full name is Oscar Winston the First - but you can just call him Oscar.



We first met him a few weeks ago - he was one of five babies, and just had the sweetest face. When we went to visit him, I fell in love and that was that. I had to hold off for a few weeks though, as we had already decided to go away for the long weekend and thought it would be best if he stayed with his mum a little while longer.


(The above photograph is courtesy of Rosie, one of Oscar's first mums.)



I lugged our kitty carry-case to work with me yesterday, and travelled to pick him up - and was sadly unable to also take his wee brother Wizard (the little black dude with white paws) along with me, even though they both shacked up together in the case. Home we went, both of us more than a little terrified at the prospect of squeezing into two tubes & an overland train in peak traffic time. We survived though, and even had people talking to us on the train. There's a first time for everything I guess! This is Oscar checking out his new surroundings at home.



He has settled in so well! He prowled around the place like a tiger, found his favourite spots, jumped around like a nutter and promptly fell asleep on the floor - and then repeated the process several dozen times. At bedtime, he took a little while to calm down, but eventually drifted off to sleep for most of the night. I think he slept better than I did actually, as I kept on checking on him to make sure he was alright. All was well until wee kitty decided that 4am was time to poop, and play. Errrr. Pooping is fine. Playing, we took a raincheck on that one and went back to bed.

NOM NOM NOM FEETS NOM NOM NOM.





Going to work today was insanely hard; I didn't stop talking about him all day, and was constantly wondering what he was up to - but when I arrived home, the flat was totally fine, kitty was totally fine, and he's been stalking me all night since, keeping up constant conversation. Until, that is, he exhausted himself out again and decided to have a siesta before bed. Such a hard life. I loves him.


69 Comments • Labels:  

69 comments:

Becs said...

OMG. Soooo cute!!! Congrats on the new kitty!!!

Nicole P. said...

Oh my gosh is he cute!!

Angela said...

PRECIOUS!

L.C.T. said...

Oh my GOODNESS what an ANGEL!! He's just a little fluffball!

The Casual Perfectionist said...

*gasp*

HE'S SO CUTE!!! Awwwwwwwwww...now I want a kitten!! But, I have two kitties and a toddler, and I don't think my hubby would like that much. ;)

And...I can't believe it. Oscar looks SO MUCH like my little Jasper, and Merlin (his brother) looks just like the black kitties in the litter! They came from the same kind of mixture! How funny.

But, that was almost SEVEN years ago. *sigh*

Have fun with your kitty!! (We soon discovered why it is they're so cute...it's so they live long enough to reach adulthood.) ;)

La said...

What is it about 4 AM?! That's when my dogs like to get up, too. I? Do NOT.

Kristabella said...

Squeeee! Kitties! So cute!

I had to teach my kitty when she was a baby that Mama didn't get up to play at 4 AM.

Now she knows that until the alarm goes off, it is sleepy time. :)

Audrey said...

Awwwww! He DOES have the sweetest face! I can't wait for all the LOLOscar pictures that are surely in store!

Lacey Bean said...

OMG THE CUTENESS!!!!!!

grungedandy said...

hehe glade you're enjoying motherhood Liz seems to think 5am is a good time for breakfast! Just don't teach him to chase your had under the blankets as they will chase you when your asleep & can scare the hell out of you lol seeya hugya *G*

Viviane said...

He is absolutely and completely and totally adorable! I just wish I lived in a bigger apartment for a longer period of time at a time, so I could have a cat.

Cat said...

MEEP! I'm in love! How did you walk out of there without taking the whole lot? You have much better self-restraint than I do!

Catheroo said...

He is beyond adorable. What a sweetie!

We got a new baby in March and he's so much fun!

Enjoy him! Please post pictures of him constantly.
Seriously, I love kittehs!

Also, send him to cuteoverload.com. He belongs there for sure!

Raven said...

OMG CUTENESS OVERLOAD!!

natalie said...

I am SOOOOOOO jealous! I would totally get a kitty if I didn't think it would live a life underneath furniture trying to steer clear of Annie.

katelin said...

awww he is so cute. i love all the pictures. precious, precious, precious!

Jamie said...

SO SO SOOOOO CUTE.

rye said...

AaaaawwwWWWW!!!! I want to squeeze him!! But ever so gently :)

will said...

I am going to find him and steal him. that cat is like a super adorable cyborg cat made from parts of lesser kittens...way too cute!!

Miss A said...

OH soooo CUTE!

And the brown nose (as opposed to pink)... cute!


What a darl. you'll never want to go anywhere now!

Coast Rat said...

What an adorable kitty! I miss my cat soooo, being a thousand miles from her (I also miss my wife very much, too!. Enjoy your new family member!

Julie said...

Awwww he is super cute and I don't even like cats!

girlinterrupted1218 said...

OMG!!!!!! Oscar is soooo cute! What a cute kitty. I love animals. You'll make a good mommy.

Margaret said...

I'm not a kitty person but Oscar is quite cute.

AuburnKat said...

Oh my goodness! You are making me want a kitten and I already have three cats!

Vanessa said...

He is amazingly precious and has beautiful markings! Congrats on your newest member of the family!

Tali said...

He is soooo cute! And hmm, I see hilarious LOLs to come in the future :P

Valerie said...

So cute!

Yes, the good thing about kitties as that they do considerably less damage than a puppy of the same age.

Britt said...

Oh my god he's cute! And I love the name :)

Nic said...

Oh he is too sweet!

Brie said...

So, so, so cute. I am in love. And reminscing for the day when my boys were that little!

Ree said...

He's gorgeous.

Lara said...

precious - i wish i could have one of my own.

Jen said...

Why do you have to live in London? It isn't fair that you get a kitten and I can't even visit him. I absolutely love my boys to bits, but I want to cuddle and play with a tiny kitten.

Jessica said...

AWWWWWWWWW!
You should set up a webcam so while you're at work you can check on him & see what he's up to! :)

Toni-Marie said...

awww so cute. I wish I could get a kitty.

E :) said...

He's so cute! The ears. I love the ears.

Katie said...

So cute! Now, you have to regularly post photos of him or I'll throw a tantrum, okay? :D

mum of critters said...

congratulations!!! i don't know how you kept it hush for so long!!! he is adorable and i'm with katie - tantrums if you don't post lots o' pics!

Jacinta said...

What can I say that hasn't already been said... Nothing really. His IS very cute and I want one too!

Riayn said...

Oscar is just totally adorable and his colouring is just gorgeous! Look forward to seeing more gorgeous photos of him.

Valerie said...

OMG HOW FREAKING CUTE!!!

I love kitties!!

Noelle said...

So cute! I hope he does a good job keeping you warm on those cold London nights!

rachel said...

YAY YAY YAY!!! he is so great and precious. You will love having him. He will be trying at times, just make sure you play with him enough and he'll be less crazy at night.

He looks a lot like my Zelda did when we first brought her home! They grow into absolutely beautiful creatures.

nancypearlwannabe said...

My heart, it just melted. Oscar is adorable!

Candy said...

Oh.My.God.Oscar!

Alynda, he's so damned keeeewwwwwttttt. I want him. Can I be his godmother?

Operation Pink Herring said...

Oh, Aly... he is ADORABLE. Beyond adorable! Henry is now two years old and still wants to play at 4am... so get used to that!

Are you fostering him? Or is he yours forever and ever?

Tina Vaziri said...

Eeeeh cuute! Now you need 6 other babies and have them all sleep on you at once. Heaven

Aimee said...

congrats on the new addition! he is just darling.

deutlich said...

OH.EM.GEE. THAT IS THE CUTEST CAT EVER!

Jess said...

OH THE CUTENESS. And wow are you ever a brilliant kitty photographer.

the modern gal said...

Kitties are sooo cute! I'm almost indefensible to their cuteness.

Michelle & the City said...

already said this on facebook, but i KNEW you could convince jason ;)

oh the power of persuasion

Laurel said...

Squee!!! I love him, Aly. You lucky duck.

elise said...

SQUEEEEEEE!!!!! I lose all ability to intelligently communicate when faced with something THAT freakin' cute.

Yay for the kitteh!!

~Mum~ said...

well you know what i think

BUT OMG HE IS CUTE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

i love that photo of him looking so small against the big door ... that is LOL CAT picture for sure

Rebecca said...

He is SO CUTE! :)

How old is he?

janet said...

did I already leave a message saying he is so cute? I want him! But really I need another cat like I need a hole in my head...

PrincessPolly said...

He is absolutely adorable!!!

Teacher A said...

He's so cute!!!! (Yes, he does in fact deserve that many exclamation marks.)

Maya said...

there is cute and CUTE. He is the latter. I'm dying of squeeeee!

Kelly said...

KITTY!!!!!!!!!!!!!!!!!!
He is gorgeous!
I am jealous.
That is all.

Kelley said...

I am not a cat person. Not particularly fond of them. Unless as a missile by a mad cat lady.

But.

Awwwwww, cute widdle puddy!!!

ashley said...

SOOOOOOO CUTE!!

Getting ready for some Alynda-created LOLcats pikturs.

Amber said...

Oh my God, such cuteness! The picture with the feet! And now you can make your own lolcat pictures, too :)

Erin said...

I love him! Kitties are so cute. Too bad I'm allergic.

Jess said...

Oh, he's so cute! :D I love the name too!

HollowSquirrel said...

VERY CUTE even though I'm allergic and my nose is twitching at the pictures! Also I love the name! Perfect!

velocibadgergirl said...

I am dying of the cute!!! He's PERFECT :D

Congrats, cat mum!





All content (C) Breathe Gently 2006-2015
Blog Design by Splendid Sparrow